vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (49) apmodely (10) arnold (26) artitec (1) asprojekt (6) auhagen (6) barkács (104) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (51) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (10) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (4) gysev (2) h0 (1) hädl (72) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (66) hétfői kép (448) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (162) igra (15) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (26) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (45) kifutó modell (13) kres (33) kühn (66) lemke (3) lenz (8) loco (9) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (5) modell (264) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (56) mtb (16) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (126) pmt (15) preiser (3) programajánló (44) psk (15) rakomány (4) revell (1) rietze (6) roco (79) schirmer (44) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) terepasztal (4) tillig (445) tillig club (32) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (2) uhlenbrock (3) újdonság (402) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (142) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Modulépítés - 4. rész

2014.05.06. 16:52 HOttó

Sok minden történt az elmúlt időben a modulokkal, sajnos vissza is kellett bontani az egyiken a pályát, de a haladás töretlen. Persze így tavasszal nehéz a dolog, sok minden egyéb tennivaló is akad a házban és a ház körül, de azért érezhető a haladás.

Általában este van időm az építéssel foglalkozni, ezért is olyan ócskák a telefonnal lőtt képek. Egyik este nagyon mérges lettem, ugyanis az egyik modulon a töltés magassága nem (volt) jó.  Ezt ugyan már észre vettem korábban, de valahogy kiment a fejemből és csak akkor döbbentem rá ismét, amikor be akartam állítani a sínvégeket. Hirtelen mérges lettem az asztalosra, hogy eltolta, és magamra, hogy elfeledkeztem erről. Bonthattam vissza a töltést, amit sikerült komolyabb anyagveszteség nélkül megtenni.

04_0480.jpg

Horror error - kb. 2 millimétert hibádzik a dolog

04_0482.jpg

Bontás

Szerencsére DinoTT a segítségemre sietett és a nagyjából 2mm eltérést egy csík parafával orvosolhattam. Ekkor újra nekifutottam a rézcsavarok behajtásának, és a sínvégek rögzítésének. Közben a rakodóvágány alépítményének építése is elkezdődött, ehhez az itthon talált 3mm-es parafa lap maradékok pont tökéletesek. A kitérős részen a rakodó vágányt normál zúzalékos módon gondoltam lefektetni, a másik modulon, ahol csak egyenesen fut, valami "betonba ágyazott" megoldáson töröm a fejem. A rakodó vágány mindkét végét ütközőbakkal fogom lezárni, remélem megjelenik mielőbb a Tillig új bakja.

04_0485.jpg

Kitérő alapja az átmenő vágányból a telepre

A kitérő csúcsát polarizálni kell, mivel teljesen fém, nincs a kitérőcsúcs Váltógyártó-gyárilag elszigetelve (ahogy a Tillig EW3 sem), ezért szigetelő sínpapuccsal kell bekötni a vágányzatba. Miután a kitérőt bekötöttem, a modulvégig leszabtam az egyenes szakaszt, a sínpapucsok itt is kaptak áram bevezetést, és tulajdonképp el is készült a fővágányom. A két modulom tökéletesen kapcsolódik egymáshoz - szerencsére az összeerősítés megenged némi játékot a csavaroknál. :)

04_0488.jpg

Az első összeillesztés

04_0489.jpg

A vagon gurítós próbák sikeresek mindkét irányban, nagy sebességnél is

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr936113164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.