vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (48) apmodely (10) arnold (26) artitec (1) asprojekt (6) auhagen (6) barkács (103) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (50) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (8) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (3) gysev (2) h0 (1) hädl (72) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (66) hétfői kép (444) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (162) igra (14) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (25) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (45) kifutó modell (13) kres (33) kühn (65) lemke (3) lenz (8) loco (9) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (5) modell (264) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (55) mtb (16) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (124) pmt (15) preiser (3) programajánló (43) psk (15) rakomány (4) revell (1) rietze (6) roco (79) schirmer (44) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) terepasztal (4) tillig (438) tillig club (31) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (2) uhlenbrock (2) újdonság (400) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (142) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Modellbemutató - Kühn MÁV Y kocsik

2014.05.06. 14:50 HOttó

Kissé megkésve ugyan, de hozzánk is megérkeztek a Kühn egyszeri kiadású, negyedik korszakos MÁV Y személykocsik. Lássuk mi is van a dobozokban.

A modellek a szokásos méretű és kinézetű műanyag dobozban érkeznek, így passzolnak a többi Kühn modell közé. A formára húzott műanyagban egy puha nájlonba tekerve fekszenek a kocsik, alattuk egy puha szivacs található, hogy kényelmes legyen a fekvés. A fóliát kihajtva elénk tárul a vagonok egyik oldala, teljes pompájában - ugyanis nem kell felszerelnünk semmilyen kiegészítőt, minden a helyén van, csak a homlok oldali fékcsövek találhatók egy kis zacskóban a modell mellett.

Kuhn_MAV_Y_1.jpg

Kuhn_MAV_Y_2.jpg

Az újdonság Kühn kocsik 1-1 első és másod osztályú képviselője

Ha már van nekünk egy Tillig 2. osztályú 4. korszakos kocsink, akkor akár össze is vethetjük a két gyártó modelljeit. 

A most megjelent modellek:
41760 - fülkés Y kocsi 1. osztály (Am) - 51 55 19-80 010-3 (9 fülke)
71761 - fülkés Y kocsi 1. osztály (Am) - 51 55 19-80 014-5 (9 fülke)
41780 - fülkés Y kocsi 2. osztály (Bm) - 51 55 20-80 021-7 (10 fülke)
41781 - fülkés Y kocsi 2. osztály (Bm) - 51 55 20-80 024-1 (10 fülke)

A korábbi Tillig kocsi adatai:
16641 - fülkés Y kocsi 2. osztály (Bm) - 51 55 20-80 007-0 (10 fülke) (megj. hibás ellenőrző szám a pályaszámban)

Kuhn_MAV_Y_3.jpg

Tillig és Kühn kocsik párbaja

A kocsikon a kis részletek pont fordítva vannak, jól látszik a gyártmányok közötti eltérés. A Tillignél tamponozott a folyosó szellőző rácsa, külön alkatrész az ajtók mellett a kapaszkodó és apró kis pöcök az iránytábla tartója, ezzel szemben a Kühn folyosó szellőzője külön alkatrész, a kapaszkodó a kasztni része, az iránytábla tartó csak tamponozott festékcsepp. A Tillig kocsi homlokán meggyőzőbb a zárlámpa kivitelezése, viszont nincs rajta a napi feljegyzéseknek a táblázat, míg ez utóbbi a Kühnnél a helyén van. Az alvázon elhelyezett akku ládák és egyéb szerelvények is eltérnek a két gyártónál, hogy melyik hasonlít jobban az eredeti kocsikra azt majd kommentelje ide valaki :) 

Kuhn_MAV_Y_4.jpg

Mindkét gyártó Budapest-Keleti pályaudvart jelölte meg honállomásként, a Tillig kocsija max 140km/óra, a Kühn kocsik max 160km/óra sebességgel vontathatók. Látszik, hogy a 4. korszakban változott a feliratok színe, a Kühn jól olvasható sötétkékkel festett a szürke sávra, Tilligék a fehér színt preferálták. Ha már szóba kerültek a feliratok, azok jelen esetben is igen részletesek és jól olvashatók, az alvázon is, de ez manapság már természetes kell legyen. 

Kuhn_MAV_Y_5.jpg

A beltérbe kukucskálva láthatjuk, hogy a fülke fala a folyosónál világos barna, de a fülkék között az ülésekkel megegyező színű műanyagból készült. A fülke ajtók nincsenek tamponálva, mint ahogy azt a Tillig 2. osztályú kocsiján már megszokhattuk. Az ülések színe szerintem nem jó, a 2. osztályú kocsikban vörös, az 1. osztályon sötétzöld (mondjuk a Tillig krémszínűnél mindenképp jobbak). Ez nem fordítva kellene legyen?

Kuhn_MAV_Y_6.jpg

Az ár kérdésben messze a Kühn vezet a Tilliggel szemben, a Kühn kocsik jóval 10 ezer Ft alatt beszerezhetők, már amíg lehet őket kapni, ez vélhetően változni fog, ahogy fogynak a bolti készletek (ne feledjük, egyszeri kiadásról beszélünk - a kiadott darabszámról viszont nincs információnk).

1 komment

Címkék: máv újdonság kühn

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr766120083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lezlinilzenterepasztala 2014.05.06. 16:12:24

Sziasztok!
Ha megérkeznek a kocsik, az akkuládákat szemügyre veszem. :)
Az ülések színezése viszont lehetett a 2. osztályon is vörös műbőr, viszont zöld első osztályra nem emlékszem, az valóban csak vörös plüss kárpit volt abban az időben.
Amit még a TILLIG kocsijain észrevettem, hogy a Halberstadti kocsikon lévő tengelygenerátor van a forgóvázakon a hagyományos kardántengellyel hajtott generátorok helyett. A kocsiknak nem vagyok ugyan szakértője - mindig csak mögöttem álltak a sorban :) - de ha jól emlékszem, ezeken a kocsikon még ilyen generátorok voltak.
Mindezek mellett nagyon szép összképet mutatnak ezek a jószágok egy vonatban, és ha jól sejtem, a Kühn- féle kocsikkal is hasonlóképpen lesz.