vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Tillig-TT-Club grátiszmodell szavazás

2014.03.03. 18:45 RFeri

Érdekesen alakult az idei Tillig-TT-Club ajándék modell szavazása, olyannyira, hogy az idei első Club aktuell újságban egy egész oldalas cikket szentelt a miértek taglalására a Tillig. Az alábbiakban tesszük közzé a cikk fordítását.

Jahresmodell.jpg

A demokráciával néha együtt jár ez. Van, aki hisz benne, mások nem. De egy vitathatatlan: a demokráciában különböző választási lehetőségek vannak, ennek eredménye aztán egyeseknek jó, másoknak éppenséggel kevésbé. Hasonlóan a mi [a Tillig] év modellje választásunkhoz.

Az kétségtelen, hogy ezúttal az eredmény talán mégis kicsit meglepő lett. A „veszélyesáru-kiképzővonat” oktatókocsijával mégiscsak egy olyan modellt küldtünk versenybe, amely formaújdonságként egy igazi „durranás” lehetett volna. Méghozzá egy csapófedeles kocsival szemben, amelynek alapmodellje elismerten nem tartozik az újdonságok közé. Nekünk [a Tillignek] semlegesnek kell lennünk az eredmények értékelésében. De mégis bevalljuk e helyt: azt reméltük, hogy ez egyszer végre már az V. korszakos modell nyer. A klubtagoknak valami igazi csemegét kínáltunk. Valamit, ami fellelkesíti őket. De mi történt? A formaújdonság helyett a klubtagjaink egy ősrégi vagont választottak — ahogyan azt nekünk néhány ügyfél levele és mailje vissza is igazolta. És ez még nem elég: sajnos néhány levél nem volt mentes a „választási csalás” vádjától. Ahogy sokak már előre világosan tudni vélték, hogy természetesen az oktatóvagon fog nyerni, hogy aztán ez „magával húzza” a tartályvagonokat — éppúgy biztos voltak olyan hangok is, amelyek azt mondták: „A Tillig besegített a csapófedeles kocsi győzelmébe”. Talán a célból, hogy a meglévő raktárkészletét kisöpörje. Tényleg azt hiszik ezek a TT-sek, hogy félkész csapófedeles kocsik ezrei hevernek szanaszéjjel a raktárban? Igen, és ilyenkor mégis mi van a demokráciába vetett hittel... Erre a „dilemmára” tekintettel mégis azt kérdezzük magunktól: megéri egyáltalán, hogy sok ráfordítással és ennek megfelelően sok költséggel járó, új fejlesztésű modellt kínáljunk-e a jövőben az év modellje választáson, amikor aztán ilyen rosszul sül el, és a végén csupán parázs vitához vezet?

Az viszont tény, hogy ezúttal ismét csak egyszerűen a többség szava döntött. És még valami az összevetéshez: a klubtagjaink a legutóbbi klubfelmérésünk szerint a következőket gyűjtik:

Előnyben részesített vasúttársaságok (beleértve a többszörös válaszokat)
Deutsche Reichsbahn 81 %
Deutsche Bundesbahn 29 %
Deutsche Bahn AG/Privát 25 %
DRG 21 %

Az érdekesség, hogy az egyik legújabb tervezésű hőszigetelt vagonunk az utolsó helyre futott be, természetesen további megdöbbenést kelthetett. És ez is csak azt igazolja vissza, hogy a vasútépítő kocsival egy már évekkel ezelőtt megkezdett sorozat folytatódik.

Az utóbbi hetekben mégis sokat töprengtünk erről a témáról. Két éve egyszer már kezdeményeztük, hogy Önökkel együtt vitassuk meg az év modellje jövőbeli kiválasztásának a módját. A többség akkor az eddigi eljárás megtartását támogatta. Most újra megkérdezzük magunktól: talán mégis jobb megoldás lenne, ha lehetőleg sok klubtag érdeklődési körének figyelembe vételével a kiválasztást úgy alakítjuk ki, hogy egyszer mindenki megtalálja a számítását? Mit szólnának például a következő elképzeléshez?

Képzelt tervezet a jövőbeli év modelljére:
2015-ben Deutsche Bahn AG, V/VI. korszak;
2016-ban Deutsche Bundesbahn, IV. korszak;
2017-ben Deutsche Reichsbahn, III. korszak;
2018-ban Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, II. korszak.

Lehet erre azt mondani, hogy arcátlanság. „Most még ezt is megszabják nekünk.” De nem lenne ez a megoldás talán mégis korrektebb? Igazán megérthetné a DR-es modellezők többsége, hogy egyszer más is nyerhetne. És ha egyszer a modell meg lenne határozva, akkor lenne még egy további végső előny: az eddigieknél több igazi különlegességet találhat a választásban. Tehát minden évben három olyan jelöltet talál, amelyek minden mást „letromfolnak”, ez jelenleg nagyon nehezen valósítható meg.

Mi a véleménye erről, kedves klubtag?

1 komment

Címkék: tillig club

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr55841462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GOLAZ111 2014.03.19. 23:46:02

Nem biztos, hogy a DR - nek szól ez az eredmény, tényleg a csapófedeles kocsi a legérdekesebb a választhatók közül.
süti beállítások módosítása