vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (45) apmodely (9) arnold (25) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (99) barkas (1) beckmann (14) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (40) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (1) gützold (2) gysev (2) h0 (1) hädl (66) harrybarth (1) heki (1) heris (12) herpa (63) hétfői kép (408) hobbytrain (7) honlap (13) hot news (157) igra (12) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (24) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (42) kifutó modell (13) kres (27) kühn (55) lemke (3) lenz (8) loco (8) lorenz (8) ls models (2) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (254) modelltec (2) modist (5) modmüller (2) modul (53) mtb (12) nagyvasút (6) noch (3) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (114) pmt (15) preiser (3) programajánló (40) psk (14) revell (1) rietze (5) roco (72) schirmer (42) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (411) tillig club (30) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (1) uhlenbrock (2) újdonság (372) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (124) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (7) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Modellbemutató - Piko V23

2013.12.22. 16:32 HOttó

Valamiféle balszerencse folytán nem kaptunk a Piko 47300-as cikkszámú negyedik korszakos BR101-ből, ami átmenetileg kifogyott a gyárból, de a harmadik korszakos V23-ból (47301 cikkszám) már érkezett, ezért a típus bemutatását ezzel tudjuk kezdeni.

PI-47301_1.jpg

Ismerős a masina? Lehetséges, hiszen idehaza is szaladgál belőle sok a mai napig, különféle iparvasutakon, A26 sorozatként. Használ belőle a MOL is többet, de megtalálható például az egykori Ferroglobus gyárban is. A DR-nél is használt kék mellett a MÁV-nál szokásos narancs festésű változatok is fellelhetők országszerte.

A típus történetét ezúttal is megtalálhatjuk az interneten, például a Wikipedián. A mozdony a DR-nél V15 és V23, majd BR101 és 102 sorozatszámot kapta, a DB-nél 301 és 302 a besorolása. Az NDK-ban a VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg gyárotta 1958-76 között. A két tengelyes, csatlórudas kis dízelgép két változata közötti fő eltérés a teljesítményükben (és végsebességükben) van.

PI-47301_2.jpg

A mozdony modelljét TT-ben először a Karsei alkotta meg, idei újdonságként pedig a Piko hozta el nekünk így év végére. A mozdony népszerűségét mi sem mutatja jobban, mint hogy a Kühn is bejelentette, hogy kiadja, A kis TT-s piacot nézve ez elég furcsának tűnik, de az utóbbi két gyártó alacsonyabb árai miatt talán minden gyűjtő "bezsákolhat" magának 1-2 példányt.

PI-47301_3.jpg

A Piko modellje nagyon jól kidolgozott, részletes, precíz kialakítású mozdony. Ez a gép már nem a korábbi hanyagul összeszerelt Piko termék, magasabb minőségi szintet képvisel, ahogy az utóbbi időben megjelent többi dízelmozdonyuk is. Analóg üzemben a vezérlő negyed állásánál megindul a gép, sajnos a LED-es világítás csak ez után kapcsol be (középső lámpa a szélvédők között - gyönyörű megoldás). Szép csendben és egyenletesen fut, szépen dolgoznak a csatlói. A végsebessége kicsit soknak tűnik, ez amolyan Piko sajátosság. A tamponozók is megdolgoztak a pénzükért, az ablak keretek, ablaktörlők és feliratok szépek, élesek. A vezetőfülke átlátható, a hajtás és az elektronika megfért az ablakok szintje alatt.

A doboza sajnos magán viseli az utóbbi idők rossz szokását, hatalmas a modellhez képest. A megszokott Piko dobozban érkezik a kis tolató, ha egyszer három darabos szettet akar kiadni a gyártó, akkor is elég lesz ez a méret. Persze tudom én, gyártástechnikailag fontos, hogy minden mozdonyuk azonos méretű dobozban van, de akkor is túlzás ennyi távol-keleti levegő Európába szállítása.

PI-47301_4.jpg

Biztos vagyok benne, hogy a Piko hosszú távra tervez a modellel, ki tudja, talán pár év múlva gyári kiadásban is megjelenhet magyar változat? Aki nem tud addig várni, könnyen átalakíthatja a kék változatot A26-ra csak a német feliratokat kell letakarni, és felmatricázni (esetleg tamponozni) a magyarokat.

Szólj hozzá!

Címkék: újdonság piko

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr875703582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.