vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (47) apmodely (9) arnold (26) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (101) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (43) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (3) gysev (2) h0 (1) hädl (68) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (64) hétfői kép (421) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (158) igra (13) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (25) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (45) kifutó modell (13) kres (30) kühn (59) lemke (3) lenz (8) loco (9) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (257) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (55) mtb (14) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (117) pmt (15) preiser (3) programajánló (42) psk (14) revell (1) rietze (5) roco (77) schirmer (42) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (424) tillig club (31) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (2) uhlenbrock (2) újdonság (379) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (130) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

PIKO BR151 - a németek véleményei

2009.05.18. 08:52 RFeri

Elolvastam a német fórumon a BR 151-ről szóló topikot. A következőket hámoztam ki:
 
Minden kritikára az a válasz, hogy mit várnak egy 57,- eurós mozdonytól. A Beckmann-féle 151-es 218,- euróba kerül.
 
(1)    Főleg az áramszedőt, de a tetőkertet is egybehangzóan szidják. Új áramszedőket ajánlanak egymásnak. Ráadásul a zöld változat nem futott ezzel a fajta áramszedővel. A tetőkert egy vicc.
(2)    Állítólag Kühn bácsi fontolgatja a BR 151 gyártását - nem játék-kivitelben.
(3)    A frontlámpák túl nagyok. (1. kép). Valaki tréfásan megjegyzi, hogy neki úgy tűnik, inkább az eredeti lámpái túl kicsik. Erre válaszolják, hogy a lengyel mozdonyok lámpái még nagyobbak.

1. kép - A lámpák (a nagyvassúti gépkép a photobahn.de oldalról származik)

(4)    A lámpákat rendes méretben megcsinálva nem lett volna drágább - ezt a lámpadolgot ezért súlyos hibának tartják. Mások szerint sok modellező nem is látta az eredetit, és sokan csak egyszerűen játszani szeretnének vele. A melegfehér ledes lámpákat dicsérik. A piros ledeket 5 perc alatt beépítették, megvan a helyük! (2. kép)

2. kép - Zárfényesítés

(5)    Rosszak a mozdony arányai. Lehet optikailag rendben lévő játékmozdonyt is gyártani, ez nem az. A profi modell nem azért profi, mert jobban hasonlít az eredetire, hanem azért, mert részletesebb, filigránabb. Az eredeti mozdony arányainak rossz visszaadásával nem spóroltak meg pénzt. Ha a mozdony arányai jók lennének, akkor lehetne szuperelni.
(6)    Futás: túl gyors, analógban kis feszültségnél rángat, digitálisban használhatatlan, abszolút rángatós futás. Visszavitte, a boltban további 5 mozdonyt próbáltak ki, mind rángatott. Más azt írja, neki digitálisban nagyon szép lassúmenete van: http://cyberrailer.de/Videos/151-2.MOV
Mások (ketten is) megint azt írják, nekik is rángat. Fél órás bejáratás után is. Nyikorog. Sokan írják, hogy visszavitték a rángatás miatt a boltba, mert bejáratás után sem javul a helyzet. (HOttó - nekem idáig 2db ilyen gép futott a próbaplyámon, analóg üzemben, nem vettem észre futási hibákat náluk.)
(7)    Valaki már át is építette (3. kép). Új Sommerfeldt áramszedők és szigetelők, a tető újralakkozva.

3. kép - "Tuningfaktor"

 A Piko mozdonynak "magas a tuningfaktora" - így mondják a németek, hogy nagy munkával talán szebbé tehető, de olyan sose lesz, mintha a Kühn csinálná 120,- euróért.

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr351128063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.