vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (47) apmodely (9) arnold (26) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (101) barkas (1) beckmann (16) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (43) digitális (3) digitalzentrale (2) dk-model (1) ecthIT (1) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (2) gützold (3) gysev (2) h0 (1) hädl (68) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (64) hétfői kép (421) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (1) hot news (158) igra (13) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (25) katalógus (22) keskeny nyomköz (1) kiállítás (45) kifutó modell (13) kres (30) kühn (59) lemke (3) lenz (8) loco (9) lorenz (8) ls models (2) Luetke (1) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (257) modelltec (3) modist (6) modmüller (2) modul (55) mtb (14) nagyvasút (6) noch (4) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (2) piko (117) pmt (15) preiser (3) programajánló (42) psk (14) revell (1) rietze (5) roco (77) schirmer (42) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (424) tillig club (31) tillig h0 (3) tomix (3) történelem (10) tt-modell (2) uhlenbrock (2) újdonság (379) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (130) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (8) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Modelleisenbahner cikk, a Tillig BR189 villanygépéről

2009.03.28. 19:21 RFeri

A Modelleisenbahner c. lap legfrissebb (áprilisi) számában tesztelte a Tillig tavalyi (ám csak idén januárban megjelent) újdonságát, a DB AG BR 189 sorozatú mozdonyának a modelljét. Ezt a cikket szeretnénk ismertetni, kiegészítve néhány saját megjegyzéssel.

A cikk az eredeti mozdony rövid ismertetésével kezdődik. Ebből megtudhatjuk, hogy a négy áramnemű BR 189 mozdony a Siemens Euro-Sprinter családjából származik, a gyári megnevezése ES64F4. Az európai normálnyomtávú vasútvonalakon használatos összes áramrendszer alatt használható, és közlekedését időközben engedélyezték a Németországgal szomszédos országokban, továbbá Olaszországban és Svédországban is.
 
 BR189 (Tillig 02470) - A képre kattintva galéria nyílik...
 
Január óta már kapható a Tillig által gyártott TT modellje. Első ránézésre is jó benyomást kelt az eredeti gép rendkívül jól leképzett külső megjelenése. Négy, újonnan kifejlesztett áramszedő és számos külön-külön felszerelt alkatrész képezi a modellen is a tekintélyes „tető-tájképet”. Kár, hogy egyes részek egyértelműen műanyagnak néznek ki, akit ez zavar, az kevés festékkel segíthet ezen. A forgóváz, a kerekeket is beleértve, tovább erősíti a megformálásról alkotott jó benyomást. A mozdonyház színezése kifogástalan.
 
Érzékeny pont maradt a Tillig-mozdonyoknál a felszerelhető részek felhelyezése. Rosszul illeszkednek (a lyukakat vagy bővíteni kell, vagy éppenséggel túl nagyok), és csak pillanatragasztással maradnak a helyükön (belülről, a mozdonyházat levéve). Felmerül az a kérdés, hogy a jármű optikailag tényleg olyan sokat nyer, vagy pedig a fröccsöntő-formában leképzett részletek nem lennének-e elegek?
 
A hajtás és a vonóerő ellenben minden tiszteletet megérdemel: a valódihoz közeli hosszúságú tehervonatok nem jelentenek gondot a mozdonynak, még emelkedőn sem. (Sík pályán 44 tengelyes, míg 3 %-os emelkedőn 32 tengelyes tehervonatot tud „cibálni” © Indóház). Alig lépi túl az eredeti mozdony csúcssebességét, így igen dicséretes a modellsebessége, ami 152 km/h-nak felel meg. (Az eredeti 140 km/h.) A hidegfehér színű homloklámpák mintegy 2 V feszültség fölött kezdenek el világítani.
 
A szűk sugarú ívek a forgóvázas mozdonynak nem jelentenek gondot. Mindenesetre megeshet, hogy a mozdony a régi BTTB-féle váltók 1970-es évek közepi változatának működtetőjén csúnyán fönnakad, mivel a mozdony fellépő lépcsője szélesen kinyúlik.
 
Először látja el a Tillig PluX 12 (NEM 658) dekóderfoglalattal egy mozdonyát: a hozzávaló dekódert még ebben a negyedévben kínálni fogja a Tillig. Lehetséges a NEM 651 szerinti hatpólusú dekóder beépítése is, a gyártó szerint ez megengedett, de a digitális funkciók egy része így kárba vész. A mozdonyház lebontásakor sajnos kiesnek az ablakok és a lámpaimitációk is könnyen elmozdulnak.
 
Az ajánlott fogyasztói árért egy jól részletezett és bivalyerős, modern villanymozdonyt kapunk, amely biztos még sok-sok változatban fogja gazdagítani a Tilliget mi V. korszakos járműparkunkat. Sajnos zavartalan örömünket elrontja a kiegészítők felrakása.
 
Pozitívumok: a forma, a feliratozás, a részletesség, a méretpontosság, a futási és vontatási tulajdonságok.
Negatívumok: a tetőfelépítmény műanyag-benyomása és a kiegészítők.
Értékelés: a lehetséges 5 zárlámpából mindössze 3.
 
5 zárlámpa: szuper
4 zárlámpa: nagyon jó
3 zárlámpa: jó
2 zárlámpa: kielégítő
1 zárlámpa: még használható
 
Saját gondolatként mit fűzzünk hozzá? A 155,- € ajánlott ár kicsit drága ezért a mozdonyért. Nemcsak átszámítva (46 500,- Ft, te jóságos ég!), hanem arányaiban is. A legalább ilyen igényes és szép Kühn mozdonyok (pl. az igaz, csak 2 áramszedős, egyszerűbb tető-felépítményű BR 185) a Tillig árának a 70 %-ába kerülnek, de a hasonló kivitelű 4 áramszedős SBB-Cargo változat is jó 25 euróval olcsóbb. Az egyszerűbb kivitelű Piko BR 182-ből még Sommerfeldt áramszedőkkel feljavítva is kettőt kapunk a Tillig mozdony áráért. A sokkal bonyolultabb formájú és részletesebb kidolgozású Brawa E 95 pedig még 10 %-kal sem kerül többe. És arra bizony minden gyárilag föl van szerelve, és a tetőberendezés is kifogástalan...

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény újság modell újdonság

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr761031810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.