vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (44) apmodely (9) arnold (25) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (92) barkas (1) beckmann (14) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (38) digitális (3) digitalzentrale (2) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (1) gützold (2) gysev (1) h0 (1) hädl (62) harrybarth (1) heki (1) heris (12) herpa (63) hétfői kép (395) hobbytrain (7) honlap (13) hot news (156) igra (8) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (23) katalógus (21) keskeny nyomköz (1) kiállítás (41) kifutó modell (12) kres (26) kühn (52) lemke (3) lenz (8) loco (8) lorenz (8) ls models (2) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (252) modelltec (2) modist (5) modmüller (2) modul (45) mtb (11) nagyvasút (6) noch (3) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (1) piko (109) pmt (15) preiser (3) programajánló (40) psk (14) revell (1) rietze (4) roco (70) schirmer (41) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (400) tillig club (29) tillig h0 (2) tomix (3) történelem (10) uhlenbrock (2) újdonság (366) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (118) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (7) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

Horpadtka születése

2018.02.07. 20:54 HOttó

Évekkel ezelőtt, egy lengyel weboldalon találtam egy horpadt oldalú Eas kocsiról képet, amit rézből készítettek, természetesen TT-ben. Régóta szemeztem vele, próbáltam is lengyel modulosokon keresztül beszerezni a kocsiból, de nem sikerült. Kapóra jött a Viessmann sérült, hiányos, MEO-n megbukott vagon elemeket tartalmazó zacskós csomagja. Gödöllőn találtam rá a megfelelő donorra Horpadtkához. Hiányosak voltak az ajtói, de meg volt minden fontos (és aránylag drága) alkatrésze, a kinematika-forgózsámoly tartó öntvénye, a kinematika alkatrészeivel. Igazából két kuplung, két forgózsámoly, 4 kerék és egy pár ajtó kellett volna csak a  felélesztéséhez, de nekem más kellett.

1_alap.jpg

A Digitalzentrale készít horpadt Es kocsihoz való maratott lemezeket, ehhez hasonlóan terveztem megcsinálni a horpadt oldalakat a négy tengelyes nyitott kocsira. Szintén ők árulnak többféle maratott Eas ajtó kitet. Rendeltem hát az ajtó építőkészletből, ezzel a hiányos ajtókat is tudtam pótolni, sőt, a gyárihoz képest eltérő kivitelűeket kaphat a vagonom. Lemértem az oldalfali bordák közötti területeket és Jakó Attilával marattattam közéjük passzoló lemezeket.

A kis Es kocsihoz kínált DZ szettel analóg módon, a horpadásokat én készítettem. Ráfektettem egy közepesen kemény alapra, egy darab parafára és/vagy egy fenyő lapra a kivágott és sorjázott lapokat és egy tompa hegyű akármivel megnyomorgattam. Kisebb-nagyobb mélyedéseket készítettem, mint ahogy rakodásnál nyomódhat be (ki) az igazi kocsik oldala, majd a helyükre ragasztottam a réz lemezeket.

2_oldalfalak.jpg

A bárca tartót le kellett csiszoljam, mert az fröccsöntött része a kocsiszekrénynek, de a DZ ajtó készletben vannak ehhez hasonló, áttört fellépők, ezek lettek az új bárcatartók.

3_ajtos.jpg

Ezután már csak matricát kellett tervezni és nyomtattatni, és festés után már meg is kaphatta a maga feliratait a vagon.

4_kesz.jpg

A forgózsámolyok és kuplungok felrakásával el is készült Horpadtka.

Legközelebb, ha még készítek ehhez hasonló kocsit, még jobban megnyomorgatom a lemezeket felragasztás előtt, hogy a bordák közötti rész egésze kipúposodjon, ahogy a gyakran túlpakolt kocsikon látszik. Sőt, ha még szakadtabb kinézetet kap egy kocsi, akkor el lehet pár órát tölteni rozsdásítással, koszolással is...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács tillig digitalzentrale

A bejegyzés trackback címe:

http://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr2013635604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.