vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (52) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (12) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (694) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (22) hot news (185) igra (32) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (201) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (640) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (210) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Régi modul, új elemek

2017.10.18. 19:33 HOttó

Már korábban terveztem, hogy az ipartelepi modulra építek térvilágítást, készítettem is két lámpaoszlopot (a gyártásról itt és itt írtam). A modul háttérkulisszáját is úgy készítettem el, hogy legyenek fali világítótestek, amikre az ES-Pecky fali lámpáit használtam. A zsolnai modultalálkozón Bélá állomáson látott kivilágítás hatására, hogy egy kedvenc szófordulatunkkal éljek, felpörögtek az események és újabb lámpa oszlopokat gyártottam. 

pic1.jpg

Ezután a modulokon kijelöltem (volna) az oszlopok helyét. Sajnos a magasrakodó mellett nem volt elég hely, itt vissza kellett bontani a füvezést és kiszélesíteni a vágány melletti területet. Szerencse, hogy tépőfüvet használtam, nem szórtat, így csak pár helyen kellett a ragasztást kivágni, és máris felszedhető lett a fűszőnyeg. A beton-placc szélesítésére hígított faragasztót és fűrészport kevertem össze, ezt kentem a rézsűre egy spaklival.

pic2.jpg

Ezt követően kifúrtam a lámpák helyét, és lefestettem az új "betoncsíkot". A lámpa oszlopok kényelmetlenné teszik a modul használatát, óvatosnak kell lenni, hogy nyúlkáláskor ne törjem el, és a 7.5cm magasságuk is sok a szállításhoz. Ezért feldarabolt IC foglalat darabjait ragasztottam a furatba, ebbe lehet az oszlopokat beleállítani ha kellenek. Szállításkor külön dobozban utaznak, így védve őket a sérülésektől.

pic3.jpg

Hiányzott még a telep kerítése, legalábbis részben. Szerencsére rátaláltunk a lengyel A&S Projekt csapatra, akik remek beton kerítéseket lézervágnak, elfogadható áron. Sőt, a nyáron újabb, szögesdrótos verziók is megjelentek, ezekkel már változatos, jól kinéző kerítés húzható a telep szélére. A beton elemek festetlenek, a hordozó kartonról való leválasztás után az élekről a lézeres vágás miatti kormot le kell törölni. Ezután jöhetett a festés és az összeragasztás (egyes elemeknél fordított sorrendben). A fix rögzítéshez néhány helyen 0,8-as acélszálat építettem be a beton oszlopokba, ezekkel a kerítés beszúrható a talaj hab anyagába, beragasztva pedig jól helyén tartják a hosszú, egyenes papírcsíkokat. (Erről külön cikk is megjelent már itt a blogban.)

pic4.jpg

Éles szemű megfigyelők, akik látták már többször a modult, észrevehettek még valamit. Bepiszkolódott a rakodó terület. Ez részben azért történt, mert unszolást kaptam egy tagtárstól (=összekente a felét). De valóban jobban néz így ki, így pasztellkréta port sepregettem végig a "túl világos" beton placcon. Puha szálú vastag ecsetet használtam, és a terület használatának megfelelő irányba húzva azt, terelgettem a mikrométer nagyságú szemcséket. Például a magasrakodó sarkára alig jutott, erre általában nem járnak a targoncák, így itt egy kis ívet képeztem a keréknyomoknak. A felhajtó is koszosabb, itt több minden leesik a földre a rámpára fel vagy az onnan lehajtáskor. Fekete és barna pasztellt használtam, így nem egyforma mindenhol a kosz.

pic5.jpg

És végül nézzük meg éjszaka hogyan szuperálnak a lámpák. 

pic6.jpg

Jó éjt :)

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr9012985826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása