vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

ÖBB 2070 dízel születik - 1. rész

2017.09.17. 18:14 HOttó

Többen tudják rólam, hogy tetszik a mai osztrák vasút, mondhatom azt is, hogy gyűjtöm az ÖBB járműveket. Mozdonyok terén viszont nem állok valami jól, modern vonógépek TT-ben csak Taurusok és Herculesek léteznek, ha másra vágyik az ember fia, akkor gyártania (gyártatnia) kell. Szemeztem már egy ideje a Piko G1206-os gépével, kompromisszumokkal építhető belőle egy 2070-es osztrák dízel. Felületesen nézve a nagy gépet azt gondolhatjuk, elég csak átfesteni a modellt, de ennél azért több kell (nem véletlenül nem adja ki a Piko az osztrák változatot). Ahhoz viszont, hogy "szétbarmoljak" egy modellt, jó lenne valami komoly akciós darabot kifogni, így vártam. Aztán egyszer csak megláttam, hogy a Loco Pool (azóta kifutott) verziót akciósan be lehet szerezi, így elindulhatott a projekt.

obb_2070_1.jpg

Nehezen jön le a kaszni a gépről, a fülkénél két csavar is tartja, alulról

Miben tér el a modell és az igazi? Első és legfontosabb a hosszuk. Mivel ilyen mértékű beavatkozást nem akartam végezni, a modellem kb. 5 mm-el hosszabb lett mint kellene. Ezek után a forgócsap távolsággal és a keréktávval már nem is foglalkoztam (na, most páran lecsukják a laptopot...). Igazából arra gondoltam, hogy csak a kasznihoz nyúlok hozzá, esetleg az üzemanyag tartályt matricázom át. Az alvázhoz rögzített korlátot sem piszkálom, nagyon érzékeny, könnyen elhajlik, marad szürke, majd talán egyszer megkapja a vörös színét.

A kasznin viszont van mit csiszolni, szó szerint. A fülke és az ablakai, ajtói maradhatnak, a "kémény" is rendben, viszont a géptéren csak egy ventilátor van, eltér az oldalsó ajtók kiosztása és a rácsozat mérete, és van két "gomba" a géptér tetején. Az első venti púpját lecsiszoltam, gletteltem, ahogy az oldalsó rácsozat egy részét is eltüntettem.

obb_2070_2.jpg

Csiszolás és glettelés

A modell gépteréről levehető két fedél, ezek összesen 4 furatban ülnek, a gombákhoz elég kettő is, így itt is jött a paszta. Majd kerestem két ide passzoló kicsi lemezcsavart, betekertem őket, a nútot pedig kitöltöttem puttyal. A ventilátor mögött van egy keresztben elhelyezett doboz. Ismét a jól bevált Modelltec IFA építő készlethez nyúltam, hátha találok benne ide vágó darabot. Persze, találtam. S ha már széttúrtam ezeket a kis maradék alkatrészeket, kerestem két ajtót, amiből kialakítottam az oldalsó szellőzőrácsok előtti géptér ajtókat.

obb_2070_3.jpg

Lyukak betömve, új géptér ajtók felszerelve

Az osztrák masina mindkét végén van antenna, az egyik egy cápa, a másik egy sima rúd. Ezeket is az alkatrészes csomagban talált apróságokból alakítottam ki. Ennyit módosítottam a modellen, így már elfogadom 2070-esnek. Ha valaki nekiáll számolgatni a motortér ajtókat és ellenőrzi azok elhelyezkedését is, akkor láthatja, hogy a modellem és a 2070-es között több eltérés is van. Valószínűleg itt jött ki a hossz eltérés oka is, de már elmegy a dolog.

obb_2070_4.jpg

Antennák is a helyükön, a szellőző gombákat még kicsit megcsiszolom és mehet a festőhöz

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács piko

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr812869976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása