vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (44) apmodely (9) arnold (25) asprojekt (5) auhagen (5) barkács (92) barkas (1) beckmann (13) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (38) digitális (3) digitalzentrale (2) es-pecky (6) farkas-transz (1) fischer-modell (4) fólió (1) framo (1) gabor (1) gützold (2) gysev (1) h0 (1) hädl (60) harrybarth (1) heki (1) heris (12) herpa (62) hétfői kép (387) hobbytrain (7) honlap (13) hot news (156) igra (8) kalomodell (6) karácsony (4) karsei (23) katalógus (21) keskeny nyomköz (1) kiállítás (41) kifutó modell (12) kres (25) kühn (51) lemke (2) lenz (8) loco (8) lorenz (8) ls models (2) marionzeller (1) máv (4) mehano (2) miniatur (4) modell (249) modelltec (2) modist (5) modmüller (2) modul (45) mtb (11) nagyvasút (6) noch (3) nohab (1) nyereményjáték (2) paksinuti (1) peho (1) peresvet (1) piko (106) pmt (15) preiser (3) programajánló (37) psk (14) revell (1) rietze (4) roco (69) schirmer (41) Sikulove (4) sonjaplastic (1) temofeszt 2014 (3) tillig (387) tillig club (26) tillig h0 (2) tomix (3) történelem (10) uhlenbrock (2) újdonság (360) újság (8) v&v (5) vasuttmodell (116) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (7) zeuke (1) zimo (2)

Figyelem!

Az oldalon és linkeken szereplő fotók kizárólag módosítás nélkül, a forrás feltüntetésével használhatóak fel!

A nagy TT konténer teszt

2017.06.15. 10:05 HOttó

A közelmúltban jelent meg a Herpa formaújdonsága, a 40 lábas konténert szállító kamion. Ezzel már legalább nyolcra nőtt azon gyártók száma, akik e modern szállítási eszközt - mármint a konténert - kínálják a 120-ad méretben. Kompatibilisek ezek vajon egymással? Persze, hogy nem. Illetve részben igen. Hogy mennyire, ennek próbálunk most utánajárni.

he-066594.jpg

A Herpa első konténerese Scania Hapag Lloyd konténerrel (066594 cikkszám),

Kik is gyártanak TT-ben konténert? A kis szériás, egyedi megoldásokat itt most nem részletezzük.

Gyártó 20" 40" egyéb méret kompatibilis* megjegyzés
Tillig/BTTB van nincs igen a régi, nyitható ajtós konténer
Tillig van van igen az új, alj nélküli változatok
Piko van van

nem

 

Roco van nincs nem 
Loco van nincs igen
PSK van van 10" igen
Hobbytrain nincs van 45" n/a mostani vizsgálatkor nem állt rendelkezésre
Lorenz/Busch van van igen
Herpa nincs van részben

* A kompatibilitást a Tillig/BTTB konténerekhez viszonyítjuk, mégiscsak ez tekinthető alap kivitelnek

Itt kifejezetten a konténerek hosszméreteit és vagonon való rögzíthetőségét vizsgáltuk, a magasságbeli variációkat nem, pedig vannak eltérések. Ez utóbbi maximum egymásra halmozáskor lehet probléma, egy európai vonatban, vagy kamionon nem számít a magasság (csak férjen be az űrszelvénybe).

k2.jpg

Tesztalanyok 7 gyártótól.

Kezdjük a Herpa kamionjával. A Hapag-Lloyd konténer alja szinte teljesen sík, a négy sarkán furatokkal. Olyan hordozón lehet rögzíteni, ami bütykös, így a Piko és a Roco 2 tengelyes, Lgs kocsijai kiestek, pedig a Piko és a Herpa 40"-es konténerek tökéletesen egyforma méretűek. A Roco 20"-as konténerből viszont egyet lehet a Herpa pótkocsin szállítani, ezt nevezhetjük félsikernek.

k3.jpg

Kis csalással sok gyártó 20"-as konténere rögzíthető a Herpa tréleren, akár a Rocoé ...

k4.jpg

... akár a Loco tartálya.

A Tillig új 40" konténere nem, a 20"-as új és régi változatból, a Loco tartályosból és a PSK 20"-asból egy darab a Rocohoz hasonlóan szállítható a traileren. Sajnos a 40" PSK konténerek alján a furat nem ott van, ahol a Herpán, hosszuk is eltérő, így ezek a konténerek nem rögzíthetők a pótkocsin. De más bibi is van. A kamion pótkocsijának nem sík a felülete, a királycsapnál van egy lépcső benne, így csak ide szabott konténert lehet rögzíteni - igaz azt nagyon stabilan.

k5.jpg

Itt van az eb elföldelve. Herpáék a konténer alját igazították a pótkocsihoz, és nem fordítva.

Másik oldalról nézve, azaz azt vizsgálva mivel lehet szállítani a Herpa konténert, egész jó eredményt kapunk. A Tillig iker konténerese és zsebes kocsija képes a szállítására, és bár kipróbálni nem tudtam, szerintem az Rgs is. A régi, BTTB Lgs kocsin viszont, emlékeim szerint, vastagabbak a csapok, mint a konténer furata, így nem lehet azt rögzíteni, csak a csapok vékonyításával.

k6.jpg

Tillig zsebes kocsin Herpa konténer - óvatosan akár futhat is a vagon.

k7.jpg

Tillig ikerkocsira nem passzol a Roco pöcök, de a Herpa akár használható is így.

Sajnos a Busch konténeres kocsija és az általa szállított csereplató (vagy lábra állítható konténer) sehogy sem passzítható a Herpa modellel. A Busch vagonon furatok várják a konténer pöckeit, a cserefelépítményen lévő lábak viszont útban vannak a trailernek. Kár, pedig a Busch konténeres kocsijaira a Piko és a Roco konténereken és PSK 40"-esen kívül minden egyéb felrakható, köszönhetően a sok rögzítő furatnak. A Tillig által - leginkább zsebes kocsikkal - forgalmazott csereplatók sem passzolnak a Herpa utánfutójára.

k8.jpg

Busch kocsin Tillig konténer - rendben.

k9.jpg

Busch kocsin PSK 20" konténerek - rendben.

k10.jpg

Busch kocsin Piko konténer - nem illeszkednek a pöckök, ahogy a Rocoé sem.

k11.jpg

Konténerterminál cikkünk szereplőivel.

Mostanra mindenkinek világossá vált, hogy mit mivel (azaz melyik gyártók termékeit) lehet összepasszítani a TT-s konténerterminálokon, legyen szó kamionról, vagonról és konténerről. Ugye milyen egyszerű az intermodális szállítás? Főleg, hogy mára kisszériás gyártók is támogatják a konténerkezelést, például az A&S Projekt konténerdaruval, korábban pedig a Miniaturnak volt konténermozgató targoncája (Kalmar), sajnos ez utóbbi ma már nem kapható.

Szólj hozzá!

Címkék: lorenz piko herpa loco busch roco tillig psk asprojekt

A bejegyzés trackback címe:

http://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr7112576807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.