2015 év elején a nürnbergi játékvásáron jelentette be a Tillig a modern gáz szállító tartálykocsikat, rögtön egy egyszeri kiadású szettel indítva a sort. A bejelentést a vevői rendelések követték, lévén a jelentkezési határidő igencsak rövid volt. Ekkor még 2015. év végi kiadásnak volt hirdetve az 501358 cikkszámú szett, de csak pár napja, mintegy fél év csúszással készültek el a modellek és kerültek a kereskedőkhöz. A szettből csak az előrendelt mennyiséget gyártották le Sebnitzben, így a gyártól ma már hiába rendel az, aki csak most kap kedvet a kocsikhoz (speciel nálunk még akad belőle szabad préda :) ). Nem szép húzás ez egy korábban még sohasem látott formájú modell kapcsán, de ez akár előnyére is válhat egy-egy darabnak azok számára akik "kockáztattak" az előrendeléssel. Akinek nem jut a szettből az vigasztalódhat a további festési variációkkal amiket a közeljövőben kiadnak majd.
Kézbe véve a vagonokat nyugtázhatjuk, hogy megérte a várakozást, a napjaink vasútját modellezők ismét magas színvonalon kivitelezett járművekkel bővíthetik a kocsiparkjukat.
A kék Wascosa (Grillo) kocsi nem újdonság, sok éve szerepel a forma a gyártó kínálatában, igaz nem gáz szállító kocsiként. Kicsit furcsán is hat a másik két gázos mellett, de az időközben megjelent, azonos színtervű 15032 cikkszámú kocsival kiegészítve a szettünket már egy jól összeillő, tekintélyes vonatot kapunk.
A másik két kocsi azonos formájú, a "szokásos" tojáshéj színű tartály a narancs csíkkal messziről hirdeti a szállítmányt. A gáz szállító kocsik egy része kiegészítő tetővel van ellátva a napsugárzás hevítő hatásának csökkentésére, jelen esetben az SNCF-Totalgas vagonon ez a fedél sötétszürke. (A szintén most megjelent 15033 cikkszámú Transgas kocsin például nincs napvédő.)
A szett harmadik kocsija a németországi Nacco-hoz tartozik, tojáshéj színű fedelet kapott.
Érdemes egy nagyítóval végigolvasni a rengeteg tamponozott feliratot a kocsikon! Mindig lenyűgözi az embert mi-mindenre képes ma már a tampontechnika. Egyetlen dolog van talán, ami nem sikerült hibátlanra a modelleken. Sajnos látszik (főleg ha elővettük a nagyítót a feliratok miatt :)), hogy a narancs csíknál van összeillesztve a tartálytest két darabja. Illesztésnek valahol lenni kell, így, hogy a narancs sáv el tudja takarni, talán a legjobb választás volt a tervezőktől ez a megoldás.
S hogy mi várható gázos fronton a következő években? Rengeteg modell, hiszen a hosszú "gömbölyű" végű kocsik mellett számos rövidebb 3-4. korszakos gáztartály is felkerült a Tillig kínálatába. Ha pedig egy forma elkészült akkor azt tudjuk, végtelen festési variáció készülhet el, ki tudja, talán MOL vagy TVK logóval is viszontláthatunk majd vagonokat.