Barkács rovatunk ezúttal Laczkó IsTTván TT-s Rábáinak bemutatásával jelentkezik.
Az alkotó a magyar, Hungarocamion teherautókhoz több forrásból gyűjtötte az alapanyagokat. Ismertek régről a Rába/MAN/Roman teherautók, amiket manapság a Schirmer készít és forgalmaz. A régi és az új tökéletesen összeházasítható. A magyar téma egyértelműen a Rába vontató beszerzéséért kiált, de mivel a gyártó nem külön cikkszámon adja, hanem ahogy épp a keze ügyébe kerül, külön kell kérni ezt nála. Árulnak ők is Hungarocamion ponyva festésű darabot (10180 cikkszám), de ennek színei csak távolról és sötétben hasonlítanak az eredetire. Az anyagában színezett műanyag járművek színskálája véges, ha ezt kombináljuk a 3 féle vontatóval, akkor meglehetősen szűknek tűnik a választék.
Sikerült már ebben a színkombinációban beszerezni gyári Schirmer Hungarocamiont, hogy legalább hasonlítson az eredetire.
Itt jön képbe az egyszeri TT modellező, aki megszokta már, hogy olyan nincs, hogy bemegyek a boltba, megveszem és az jó. Mindig alakítani kell valamit a gyári modellen. Ha pedig alakítunk, akkor alakítsunk sokat, legyen változatos a terepasztal kamion és teherautó állománya. A gondolatot tett követte, a beszerzés után már "csak" vágni, festeni, ragasztani kellett, hogy megszülessenek az alábbi képeken látható járművek. Ja, és némi "idegen anyag", IFA alkatrész is felkerült a járművekre.
Ha jól sejtem ez a kép a balassagyarmati kiállításon készült, itt még félkészek a Rábák, csak a modellező TTársak ingerlésére kerültek a kamera elé :)
Pótkocsis Rábák is voltak szép számban a Hungarocamion szolgálatában. Mi mindenre jó egy modell pótkocsi? Lehet belőle dupla hátsó tengelye a platós teherautónak. (Sajnos egy sofőr kolléga a fotó készítésekor áthajtott a fényképező objektívje előtt, ezért gépkocsijának fülkéje látszódik a képen. A következő képen teljes terjedelmében megmutatjuk gépkocsiját, hátha felismeri valaki az utcán és rádudál.)
Szóló teherautó, rövid távú fuvarokhoz.
Persze a nyerges vontatót is át kellett faragni, egy rendes traktor három tengelyes volt abban az időben.
Ugyan nem Rába (MAN), és nem Hungarocamion, de ő is a Laczkó művekben nyerte el jelen formáját.
Irány a műhely (konyhaasztal), elő a szikékkel és ragasztókkal, kamion-faragás indul! :)