Tavaly év elején lengette be a Tillig 2016-os újdonságként a Csehszlovák gyártmányú T742 (korábban T466) sorozatú dízelmozdony, a Kocúr modelljét. Az idei katalógusban is csak az év végi megjelenéssel kecsegtetnek, erre "becsúszott féktávon" az MTB modellje. Fű alatt, teljes titokban folyt a fejlesztés; bár H0-ban már megjelent korábban a modell néhány változata, mondhatjuk, számíthattunk erre TT-ben is.
Három festési variációt szállított eddig a kis cseh manufaktúra, az AWT, a CSD és a CD-Cargo gépeit, de rövidesen jönnek a következők, a CTL, az Unipetrol Doprava és több CD változat, sőt lesz DBAG is. Meg majd még sok egyéb, ahogy megszokhattuk tőlük. Egy-egy színterv kis darabszámban jelenik meg, gyorsan váltogatva a kínálatot.
A mozdony eredetije a CKD Praha gyárában készült, 9 különféle alsorozatban, 1977-1986 között. Csehszlovákia felbomlásával jutott belőlük a cseh és a szlovák vasútnak is, a vasúti liberalizáció következtében sok magántársaság is használatba vette. Jellemzőbb hogy tehervonatok élén látjuk, de a személyszállításban is bevetik őket.
A modell 4 hajtott tengellyel rendelkezik, 112mm hosszú és 155 grammot nyom. Irányváltó világítással szerelték fel, sőt, digitális üzemben külön kapcsolható a vezérállás fénye és a távolsági fény is, ehhez Next18 dekóderfoglalatot építettek a panelra. Gyárilag fel van szerelve a gép hangszóróval, így aki hangdekódert épít bele, annak tényleg csak be kell azt dugnia.
Aki szeretne az állományában látni egy-két Kocúrt, nézegesse sűrűn az MTB weboldalát, innen lehet értesülni a kiadott változatokról, mi pedig szívesen segítünk a beszerzésében. (Ugyanez igaz az MTB egyéb modelljeire is, a Bardotkákra, Bobinákra és Búvárokra is! :))