Kezdetben vala a tömzsi, nyitható oldalajtós önürítős teherkocsi (OOt), amit tán még a Zeuke kezdett gyártani több mint 40 évvel ezelőtt. Olyannyira népszerű típus, hogy a mai napig alig találni belőle a használt piacon. Aztán kb. 20 évvel később megjelentek a felső tárolós, több csúszdás önürítős kocsik (lehet találni kellene rájuk másik megnevezést), mint a Faccpp (Sas), Fcs, Facs, Tds, Tads, Talbot. Aztán sokáig csend, nem jelentkeztek a TT gyártók újabb formákkal. De az idén robbant valami náluk, és sorra jelentették be és jelentették meg az újabb formákat. Talán a Hädl volt ez alól a várakozás alól kivétel, ő kb. két éve hirdette meg a Kkt, Takkll típusokat.
Az Arnold a Fac125 sorozatot hirdette meg idén, a Kühn az Uaoos sorozatot, a Tillig, a Busch és a Karsei az OOt sorozat különböző, egymástól is kissé eltérő változatait. Júliusban jelentek meg a Busch-Spielemax koprodukció gyermekei, rögtön 6 pályaszámmal, ekkor váltak kézzelfoghatóvá a Karsei modelljei is. Ez utóbbiból mutatni is tudunk egyet, a 23021 cikkszámút, íme:
Normál oldalfalas változat, létezik belőle magasított is
A homlok oldal is kellően részletes, filigrán korláttal
Érdekes, hogy egyszerre több gyártó is ugrott erre a témára, de talán nem véletlenül. Mindenki küszködik az eladásokkal, ezek a kocsik pedig zárt irányvonatban jártak/járnak, azaz 1-2db nem elég belőlük, a vitrinek, terepasztalok, vagy akár a modulok mérete alapján akár 10-15 kocsi is bekerülhet egy gyűjteménybe. Többen ezért eleve kocsi szettekben gondolkodnak, hogy így láncolják magukhoz, az általuk kiadott típusokhoz az elcsábuló gyűjtőket.