vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Új "modul" építése - End of track - 1. rész

2015.06.23. 07:55 HOttó

A Múzeumok éjszakáján és a lengyelországi, Bielsko Bialában megrendezésre kerülő modultalálkozón is úgy tervezték be a szervezők a moduljaimat, hogy azok a pálya egy végpontját képezik. Mikor ezek kiderültek azon kezdtem el gondolkodni, hogyan lehetne elegánsan lezárni a modul végét, de ugyanakkor megvédve a járműveket az esetleges túlfutás utáni leeséstől. Ilyen esetekben egy lapot szoktak a modulhoz rögzíteni (a meglévő furataihoz), tegyek rá egy képet, ami egy alagút bejáratot ábrázol? Vagy dobjak össze egy igazán költség takarékos mini modult?
Ez utóbbit választottam, szétnéztem hát otthon, mi mindent tudnék felhasználni. Találtam rétegelt lemezt, maradt a korábbi építésekből némi fű, vannak régi fenyőfáim, dirib-darab sínszálak és talpfarácsok, hungarocell darabok - akkor minden megvan, lehet építkezni! Ha kellően kicsire építem, akkor láb sem kell neki, a modul végi 4 furattal meg lehet tartani.
Mivel a modellek megfogása a cél, az áram bevezetésére nem kellet gondot fordítani. Elkezdtem a rétegelt lemezre felrajzolni a szükséges elemeket, ekkor kiderült, hogy nem lesz elég, de szerencsére a közeli barkácsboltban lehet kapni maradék darabokat, és nem kell fizetni a vágásért. Na tessék, a nulla forintos modulra már az elején elköltöttem 460Ft-ot. :)

modulveg_1_1.jpg
Megrajzoltam a modulvégeket, a hosszt, levágtam őket, majd faragasztóval összeragasztottam. A derékszögre kellett figyelni az oldalaknál, de ez sikerült. A pálya alapjául szolgáló darabon látszik egy korábbi félrement vágás, de nem baj, ide jó lesz, nem fog látszódni.
modulveg_1_2.jpg
A habanyagból, amiből korábban a rakományokat készítettem bőven maradt, ez adja a terep alapját, az egyik részen kis dombot is kiépítve, hogy nem legyen sík az egész.
modulveg_1_3.jpg
Szintén maradék parafa alátét került a vágányok alá, a működő modulhoz csatlakozó részen két darab réz csavarhoz rögzítettem a sínszálat. A túlsó végéről ezt megspóroltam, onnan már úgyis felszedték a vágányokat, csak a keresztaljak maradtak az ágyazatban.
modulveg_1_4.jpg
Kerestem a neten képet, amin látszik, hogyan zárnak le egy-egy pályaszakaszt (no és konzultáltam Sünöcskével is), így két fa keresztalj lett keresztbe téve a járható pályarész végén.
modulveg_1_5.jpg
Ezután következett a szintén maradék zúzalékkal feltöltés, és a teljes terep fűrészporozása. A fűrészpor szórása előtt bekentem mindent hígított faragasztóval.
Majd vártam a száradást...
folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: barkács modul

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr267565576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása