Tegnap, június 20-án tartották a Múzeumok Éjszakája 2015-ös rendezvényét. Idén is kitelepült a BTTB klub modulszakosztálya a Keleti pályaudvar személykocsi műhelyébe (újabb nevén JBI Budapest, Keleti kocsiműhely), ezúttal egy kb. 50 méter hosszú pályával, melyben német modulok is helyet kaptak. A németországi szárnyat Klein Starkow állomás, Fiddeljardsen rendezőpályaudvar és néhány nyílt vonali modul alkotta. A magyar vonal Gabitó rendezőtől, Saetta elágazáson, majd Dorkafalván át, Szilas rendezőig tartott, az elágazásból az általam csak Jóskafalvának nevezett hurokba lehetett eljutni.
Vihar előtti csend. A pálya már áll, működőképes, már csak a rendrakás van hátra a nyitásig.
Az építés péntek délután 5-kor kezdődött, én 11-ig bírtam de a mazochistábbak hajnali kettőig, majd másnap még nagyjából 3 órát bütyköltek, hogy aztán a 11 órás rendezvény után 2,5 óra alatt kipucoljuk a helyet. Ha így nézzük a dolgot, lehet nem érte meg :) De ha úgy nézzük, hogy órákon át jót játszottunk, majd órákon át játszhattak a látogatók és rengeteg boldog gyereket láttunk, akkor nagyon megérte. Kevesen üzemeltettük most a rendszert, a BTTB klubtag látogatókat próbáltuk rávenni, szálljanak be (sokan meg is tették, mindenki örömére) a mókába, aztán egyszer csak elindult a lavina, egyre több gyerkőc (10 év alatt szinte mindenki) jelentkezett mozdonyvezetőnek, úgyhogy mi már csak vonatkísérők voltunk, a menetszabályzót nem mi tekertük.
"Száll a 424-es, előre sohase hátra"
Csörgős inga a bevágásban, a sokak által irigyelt Bhv-val :)
MaTTató épületeinek és a vasuTTmodell járműveinek közös vitrinje
Lego vonatok, Flirtök, Gigant, Taurus, RailJetek szelték a pályát
Hajnali kettőkor, összecsomagolva pózol egymás mellett a nap egyik főszereplője (Flirt) és egy dolgos iparos (Focus)
A kisvasutak mellett számos nagyvasúti érdekesség szerepelt a programban. A 204-es gőzös mellett a Kárpát Vasút 22-es "új" Nohabja is megmászható volt. Mindkét gép meleg volt, a Nohabot óránként beröffentették, és túráztatták, szerelmeseinek nagy örömére. A Flirtben, és a számtalan kiállított kocsiban, BDt-ben, háló és étkezőkocsikban a személyzet készségesen válaszolt a kérdésekre. Korábban nem gondoltam volna, hogy ennyi embert érdekel egy raklapon tárolt Flirt áramszedő, pedig de, órákon át hallgatták a látogatók mi minden érdekességet "rejt" egy ilyen szerkezet.
Összességében nagyon jó buli volt, de igen fárasztó, az elmúlt két napban kb. 25 órát voltam a helyszínen, többnyire talpon. Ezért a vasárnap pihenős sörnap. :)