A klubtalálkozó igazi, klubos része a gimnáziumban került megrendezésre, a sportcsarnokban pedig egy kiállítás és vásár került berendezésre. A gimiben várták azokat a klubtagokat, akik az idei klub mozdonyt ott, a találkozón, maguk akarták megépíteni, a gyártó embereinek segítségével. A sportcsarnokban a Tillig standja mellett számos egyéb gyártó, mint pl. a Beckmann, Busch, Gehlhaar, Herpa, Jano, Uhlenbrock (plusz néhány megjegyezhetetlen nevű cseh lézervágós csapat) kínálta a portékáit. A terem nagyobb részében, körben több terepasztal, modulrendszer is működött, közöttük a tavalyi Temofeszten is megcsodált óriás viadukt a gubini vasútmodell klubtól. Ők vitték vállukon a showt most is, több mint 20 teherkocsit számlálhattunk tartály és szenes vonataikban, amik rendíthetetlenül köröztek a pályán. A gyerkőcöket játszósarokkal várták a Tillig standnál, sőt, aki teljesítette a tolatási "vizsga" feladatokat, egy fényképes (igazi NDK vasutas tányérsapkás) oklevelet is kapott.
A vasuTTmodell csapata lépdel a gyár felé, a gimitől
Bérmunka az összeszerelőknél :)
Ez nem a gubini szenes, de azért mutatós ezen a hídon
A dioráma verseny norvég témájú szereplője
Látnivaló az utcán: Wartburg a DR színeiben (láttunk ilyen Passatot is, DR logóval az ablakában). Ez már talán túlzott vasútmánia :)
A napot immár szemerkélő esőben a tombola zárta a gyárudvaron, ugyanis minden belépő egyben egy tombola szelvény is volt, amihez lehetett még pluszban is tombolát vásárolni. A szerencsésebbek gazdagodhattak egy-egy teher vagy személy kocsival, GAZ terepjáróval, egy igazán szerencsés pedig egy CD Railjet mozdonyt vihetett haza. Sajnos hazánk fia nem nyert a tombolán, pedig rengetegen voltunk most is kint, jó volt hallani magyar szavakat a csehek és németek mellett.
Hazafelé még útba ejtettük Bad Schandaut, és megállapítottuk, hogy vasútmániásoknak kötelező hely. Az Elba völgyében fekvő városka számos kilátóval rendelkezik, és mindből remekül látni a folyó túlpartján a rendkívül sűrű vasúti forgalmat. Az erre járó minden vonat más és más. Emeletes szerelvény BR143-al, cseh személyvonat 372-es "Knédlinyomóval", autó szállító BR189-el, szenesvonat és vegyes teher (átállítós? :)) magánvasúti Traxxokkal, hogy csak fél óra vonatait soroljam. Az Elba partján fagyit nyalva, a gyepen heverészve, egy jó fényképezőgéppel, igazán színes látvány! :)
50 méter magas panoráma lift - tériszonyosoknak nem ajánlott!
Ritka pillanat, vonatmentes a túlpart
Jövőre, veletek, ugyanitt?