Augusztusi volt az utolsó ígéret, a júliusi előrejelzés is csak a MÁV-Cargo önürítős kocsit tartalmazta, de a hónap végére csak kihozta a Tillig gyár a 04535 cikkszámon bejelentett Nohabot, MÁV 4. korszakos festésben, a tavaszi szavazás eredménye szerinti 007 pályaszámmal. Évek óta, pontosabban a második vörös-fehér csíkos Nohab beharangozása óta folytak az eszmecserék a TT-sek között, hogy "miért nem adnak már ki egy narancsot". Íme itt van, lehet örülni neki:
Persze ismerjük már a modellgyárakat, most sem számíthattunk nagy változásra az alapmodellen, de azért itt-ott megjelentek olyan pletykák az elmúlt hónapokban, hogy változtatni fognak az öntőformán, vagy épp a kiegészítőkön. Nos, én nem látok rajta változást, amit vártunk "kütyüként" azt megkaptuk tamponozott festésként (orrcsatlás), amit szinte mindenki várt, a 3 fékhengeres forgóváz, nem teljesült. A színei viszont teljesen rendben vannak, mindhárom (narancs, szürke, sárga) jól eltalált, visszaadja az eredeti hangulatát. Amit még sokan fognak hiányolni, hogy nincs MÁV logó az oldalán. Nem emlékszem rá, hogy 1990 előtt volt-e az eredeti gépeken, utána viszont biztosan nem, lehet, hogy annak idején csak a BTTB volt túl szorgos, hogy rátette a TT-s modellre.
A mozdony pont ugyan úgy néz ki, mint a korábbi Nohabok, csak a festése más. Meghagyták nekünk a tuningfaktort, lehet kürtöket, kapaszkodókat fabrikálni. A mellékelt "Zurüstteile" zacsi viszont mindent rejt, amit eddig megtapasztaltunk, sőt. Nem fukarkodtak, kapunk fekete fékcsöveket, sárga műanyagot a létrához (plusz sárga fékrudakat), szürke műanyagot a fékrudazathoz (plusz szürke létrákat), így ezekből marad szépen alkatrész a javításokhoz (igaz akkor már festeni kell őket). A doboz teteje ki is púposodik a sok alkatrész miatt, érdemes a kitöltő hungarocellből levágni egy fél centis csíkot.
A mozdony belvilága is pont ugyanolyan, mint a korábban megszokottak, LED-es irányváltó világítás, PluX12 dekóder hely, hangszóró hely a gázolaj tartályban, 4 hajtott tengely, 2 tapadógyűrű.
Tudom mindenki tűkön ül már, hogy a forgóvázmaszkot érintő repedésről-törésről mondjak valamit. Nos, a nálunk lévő példányok egyikénél sem jelentkezett eddig ez a probléma, amitől mindannyian tartunk, reméljük ez így is marad.