Érkezett hozzánk egy Ludmilla. Nem a jól ismert első fecske BTTB és nem is a korszerű(bb) Roco fajta, ez bizony egy Piko masina, a 47320 cikkszámú. Már többször írtuk, hogy ez a Piko nem a pár évvel ezelőtti Piko. S valóban, a Hobby szócska eltűnt a modell csomagolásáról, ezzel együtt megnőtt a részletek száma is.
Van aki nem hallotta a Ludmilla nevet? Az eredeti luganski erőgépről, a szovjet ipar remekéről sok helyen lehet olvasni, például a Wikipedián is (lehet szótárazni órákig a német leírásokat :)), így a nagyvasra most nem térek ki. Nézzük a modellt.
A Piko idei formaújdonsága, év elején nagyon felbolydult a DR modelleket gyűjtők tábora, amikor napvilágot látott a katalógus. (Ennél jobban talán csak a Roco által 99EUR-ra árazott változat keltett hullámokat.) A 6 tengelyes gép forgóvázaiban a középső tengelyen futó-, a széleken hajtott kerekek vannak, forgóvázanként átlósan egy-egy tapadógyűrűvel, ez kiegészülve a 170 grammos tömeggel kellő vonóerőt biztosít. Analóg üzemben próbálva kb. 25%-os trafó állásnál indul meg, ekkor a menetfénye még csak pislákol a tesztalanynak. Sajnos a végsebessége túl nagy - ez utóbbi Piko "betegség". Külsőleg letisztult mozdonnyal van dolgunk, így a részletek sem olyan hangsúlyosak rajta, mint egy gőzösön, ettől függetlenül szépen kidolgozott a karosszéria. A tetőventilátorok és az oldal szellőzők kellően mélyek, a bordák is jól eltaláltak, a forgóvázak is részletesen kidolgozottak.
Összességében ötletes kidolgozású a modell. Az alvázon, a légtartályok közé helyezhető el a hangszóró. A gyár által kínált hangmodul analóg üzemben is képes korlátozott funkcionalitásra (motorhangra). A kurz-kinematika érdekes megoldású, a pályakotró ugyanis együtt fordul a kuplunggal (kicsit hasonlóan mint régen, a kinematika előtti időkben). A világítás LED-es, szép fehér fénnyel kápráztat el előre három, hátra pedig két vörös lámpával.
Klassz részletek a homlokfalon, a szélvédők alatti kapaszkodó és a vezérállás, amely kidolgozott és a nagy szélvédőkön keresztül jól átlátható. Mozdonyvezetőt ezúttal nem kapunk, még külön beültethetőt sem, pedig ennek sokan örülnének, ha már leszurkolják a valamivel 30 ezer forint alatti vételárat a modellboltok kasszájánál.