Mielőtt még felmerülne valakiben, hogy agyamra ment a meleg, gyorsan tisztázzuk a címben foglaltakat. Történt pár éve, hogy Rákoson megláttam egy Eas kocsikból álló tehervonatot, amiben vegyesen voltak barna és világoskék kocsik. Nagyon megtetszett. Addig csak a barna Eas kocsi modellek érdekeltek, azóta a kékek is. Akkoriban hirdette meg a PMT a Nacco (65355) festésű kocsiját, s röviddel a megjelenése után be is került egy a gyűjteménybe. Aztán meghirdették a PCC Rail (65375) festésűt, ő is gyűjteményi tag lett. Tavaly év végén felfigyeltem egy különkiadású PCC Rail festésű kocsira, amit lengyelek csináltattak a PMT-vel (556847). Bár borsos ára volt, muszáj volt bejelentkeznem érte. Pár hete aztán meg is érkezett a kocsi. A képek alapján azt gondoltam a sötétebb foltok valami javítást hivatottak jelezni a vagon oldalán, de élőben aztán kiderült a turpisság. Egy Nacco kocsi átfestéséből jött létre a különkiadású PCC Rail-es. A maszkolt foltok alatt bizony ott vannak a Nacco kocsi feliratai. Például a nagy NACCO feliratot takarja el a PCC RAIL RYBNIK S.A. felirat és a cég elérhetőségi adatai. Nagyon ötletes a megoldás, talán ezzel a módszerrel lehetne költséghatékonyan hazai kocsikat is modellezni. De ne csak dumáljak, jöjjenek a képek.
A három kocsi, előtérben a különkiadás
Ebben az élettől elrugaszkodott pózban (bár láttam már hasonlót élőben) jól látszanak a kimaszkolt feliratok helyei
Itt talán látszik egy-egy maszk alatt az eredeti szöveg (kattintással nagyítható)
S ha már ennyi kék kocsi összejött, akkor irány a Tillig kínálata, ők is kiadtak idén egy cseh (15252) és egy lengyel (15253) Eas-t. Ezzel a kettővel már 5-re nőtt az állomány, lassan több kék lesz, mint barna :) Most sajnálom igazán, hogy nem csaptam le anno a Tillig 01482 GySEV - DB Railion - PKP szettjére, ebből két vagon is passzolna a barna+kék szerelvénybe. Előbb-utóbb csak jön velem szembe egy ilyen is :)