Végre-valahára megjelentek az új P.Lorenz ÖBB RoLa kocsik. S ha már megjelentek, akkor legalább ezt is felújítva adta ki a cég. A korszak ugyanaz mint korábban, tehát festési eltérés nincs a modellek között, de a mostani darabok már szabványos kuplung befogóval rendelkeznek (visszatérítő rugóval a száron). Az öntési élek is igazi élek, nem rádiuszok, a finomabb mintázatok is jól kivehetők. További újdonság, hogy a régi kocsik forgóváza körbefordul a felfogatáson, az újak nem, valami bigyó megakasztja őket (remélem nem sorjás, csak a forgóváz :) ).
ÖBB RoLa végkocsik - azonos cikkszám, mégis eltérnek egymástól
A fejlesztés mondjuk várható volt azután, hogy a DB kocsikkal már tavaly meglépték ezt, s szerencsére nem kellett csalódjunk. Akinek fáj a foga egy majdnem-magyar festésű RoLára ne habozzon, rendelje meg mert szerintem nem lehet majd sokáig kapni. Aki rendelkezik régi kiadású darabokkal, de eddig nem tudta az új Tillig kuplungot bepattintani a foglalatba, az egy (esetleg kettő) kocsi beszerzésével máris modernizálhatja - na és bővítheti - RoLa vonatát.
Régi-új kuplungok és a régi-új kocsik közötti kompatibilitást biztosító fix kuplung
Régi végkocsiból középkocsi a lezáró fal kihúzásával - itt is látszik a kuplungbefogók eltérése és a fröccsöntés finomodása (bal oldalon az új kocsi)
Fejen állva még jobban látszik a kuplungbefogók generációs eltérése (balra a régi)
Az új kocsik már a dobozukról is felismerhetők - alul az új, felül a régi