2011. december 15. gyászos napként vonul be kis vállalkozásunk történetébe. Ekkor kaptuk meg azt a csomagot, amiből nettó 100.000Ft értékű áru tűnt el. Akkor hirtelen felindulásból az összes ismert TT modellezőnek elküldtük a listát az eltűnt dolgokról, s kértük járjanak nyitott szemmel (ez úton is köszönet érte). Az ügy sajnos nem zárult még le, s mivel szinte minden nap megkérdezi valaki tőlem "rendeződött-e a dolog", arra gondoltam kiírom magamból, hogy tudja meg mindenki a részleteket és járjon tanulsággal a jövőre nézve.
A csomag a Modellbahnshop Sebnitztől érkezett, a DPD szállította. Két cég, akiben eddig megbíztunk, két cég akiben azóta nem tudunk.
Ilyen mozdonyok voltak a dobozban - s boldogítanak valakit, jogosulatlanul
A sebnitzi boltnál természetesen reklamáltunk az ügy miatt, hiszen tőlük rendeltünk, ők nem teljesítettek egy kifizetett rendelést 100%-osan. A probléma kapcsán a sokadik emailre és telefonhívásra mindössze annyit reagáltak, ők beletettek mindent a dobozba. Jeleztük nekik, hogy ők adták fel a pakkot, ők fizették a futárt, nekik kell reklamációt indítani, és kártérítést kérni. Na ezt a két utóbbit nem tették meg, szartak a fejünkre, válaszra sem méltattak ezután. Nem ezt várjuk egy német cégtől, ugye? Sőt! A problémát jeleztük a német DPD-nek, akik egyszer azt írták, hogy utánajárnak, bekérik a papírokat az MBS-től - na ez volt az ő utolsó levelük felénk, a további érdeklődésünkre ők sem feleltek. Különös, s mivel mindenki kussol akár azt is gondolhatom, hogy összejátszanak...
Az egyetlen hely, ahonnan választ kaptunk a problémára a DPD Hungária volt. Az ő válaszukkal pont nem mentünk semmire, azt szajkózták csak, hogy a feladó kell reklamáljon.
Remélem rendőreink feltárják az ügyet részleteiben is és elkapják a tolvajokat, ezzel megmentve hasonló tortúráktól és veszteségektől azokat, akik hasonló módon szerzik be termékeiket és hasonló módon szállíttatnak (további részleteket a nyomozás érdekében nem írok).
S hogy mire figyeljen mindenki a futártól való csomag átvétel előtt? Néhány gondolat:
- Sérült-e a doboz. Sőt, szakadt-e a ragasztó szalag! A mi dobozunkon egy helyen volt elvágva elszakadva a szalag, de pont akkora rés keletkezett ez által, hogy egy felnőtt kéz be tudott nyúlni, kotorászni - és lopni. Sajnos ezt a sérülést nem vettem észre mikor átvettem, mivel a szalag össze volt tapadva. Az utóbbi időben pedig szinte minden esetben szakadt a ragasztószalag, bármelyik futárcég hozza is a pakkot!
- Ha a sérülés látszik a dobozon, azt csak Kárfelvételi jegyzőkönyv kitöltése és a futár azonosítása mellett szabad átvenni. De legjobb ha át sem vesszük a helyszínen, hanem inkább másnap bemegyünk a futár cég székhelyére és ott kérjük őket, jegyzőkönyv mellett bontsuk ki közösen. Macera és ellenkezni fognak, de ezzel meggyorsítható egy esetleges rendőrségi eljárás (tanúk, fotók stb.). A DPD nemzetközi csomagot csak úgy vesz fel, hogy feladás és leragasztás előtt jegyzőkönyvezik mi van a csomagban - ezt a papírost vártuk volna az MBS-től -, tehát azonnal kiderül ha lezárás és felbontás között tűnt el valami.
- Meg kell kérni a feladót, hogy úgy csomagoljon, hogy ne lehessen dézsmálni a pakkból. Ha egy nejlonba be van tekerve egyben a több darabból álló cucc, már az is plusz védelem. Ha egy karton lap van a doboz alján és tetején belülről, akkor ott is hiába nyúlkálnak a szemétládák.
Folyt. köv. ha lesz valami haladás az ügyben.
S ha már erről írtam, egy friss, pár napja történt eset is ide kívánkozik. Egy másik futárcég szállította ki nekünk azt a csomagot, amiből 100db sínszál hiányzott. A dobozuk (papír henger) megvolt, csak a henger lezáró kupak és a tartalom tűnt el. Feltételezem a nehéz henger kinyomta a doboz oldalát és kíváncsi tekintetek lepattintották róla a kupakot (miután elvágták a ragasztószalagot), majd az üres hengert visszatolták a helyére. Ez esetben a kár nem minket ért, a feladó biztosan megteszi a szükséges lépéseket a futárnál, a csomagot Kárfelvételi jegyzőkönyvvel vettem csak át.
Itt már kívülről is egyértelmű volt, hogy nem teljes a pakk