vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (13) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (697) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Maratoni kuplungcsere

2010.10.18. 19:37 HOttó

Na nem azért volt maratoni, mert sok kuplungot cseréltem ki. Mindössze egy vagonon cseréltem, de eltököltem vele majd fél órát. Ennyit egy nyavajás kuplungcserével még nem szívtam.

Az alany a fenti P.Lorenz tartálykocsi volt. Mivel minden modellem új Tillig kuplungos (kivétel a RoLa szerelvény, szintén a Lorenz műhelyből), ezt az mostanság beszerzett tartályt is upgradeltem. Elméletben nem bonyolult a dolog, csak szét kell húzni a kuplungtartót, kivenni a kuplungot, betenni a másikat és alulról egy U alakú izével fixálni a fel-le mozgó kampót.

Na de a gyakorlatban nem egyszerű a műveletsor. Egyrészt nem lehet széthúzni a kuplungtartót, mert 1*2mm a mérete. Ezt feszítsem meg? Elővettem a csipesz készletet, a csavarhúzókat, a sniccert, de semmi sem segített. Ráadásul a vagon "egyszerűbb" végén kezdtem, ott ahol nincsenek lelógó lépcsők. Szerencsémre ez a vagon darabokban került hozzám (márha ez szerencse), az utánküldött alkatrészeket pedig én cseréltem ki, ezért tudtam, hogyan válasszam le a kinematikától a kuplung befogó szárat. Így már a vagon biztonságban volt.

Már csak a kinematika volt a kezemben, de nem engedett. Utolsó "leszaromnemérdekelhatöriktörik" lendülettel a körmeimmel szétfeszítettem a befogót, ekkor az egyik oldalon kiakadt a kuplung szára. Juhéj! A másikat kis feszítés után már ki tudtam venni.

Ezután következett az új kuplung betevése, szintén feszítve a tartót, nem is értem, hogy nem tört el. A szabványos befogóba úgy kell a kuplungot bepattintani, hogy előtte összeszereljük (egymásba akasztjuk) a két darabot. Ide is így tettem be, de a fel-le mozgó kampó minduntalan kiakadt, végülis az U alakú bizbasszal rögzítettem.

A másik végen már eleve úgy kezdtem neki, hogy szétkaptam a futóművet, a feszítés-kivétel valamivel gyorsabban ment. Ezután csak a kuplung fix részét tettem a helyére, a mozgót nem, mert az úgyis kiakad. Igenám, de így meg nem megy a helyére! Kb 1mm-en múlik, ha kicsit megfeszítem a kuplungszárat, akkor már 0,5mm sem kell a sikerhez - de ez így nem megy. Kuplungszár ki, kuplung összerakás, majd együtt helyrepattintás - de mindig kiakad, mire az U-t rátenném!

Mire elkészültem, kb. 3-szor hagytam ott az egészet az asztalon, hogy hagyom a fenébe ezt a szart. De aztán csak megcsináltam. Már csak arra leszek kiváncsi, meddig marad a helyén a kis U alakú elem, vagy mikor veszik el. Vajon miért adott belőle a gyártó 3db-ot???

Szólj hozzá!

Címkék: barkács lorenz

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr592361097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása