vasuTTmodell

Vasútmodell hírek, újdonságok, érdekességek a TT méretarány kedvelőinek.

Címkék

acme (1) adp (1) akció (54) apmodely (11) arnold (55) artitec (1) asprojekt (9) auhagen (14) barkács (136) barkas (1) beckmann (20) bemo (2) brawa (3) bttb (5) busch (99) digisound (2) digitális (8) digitalzentrale (3) digitools (2) dk-model (7) dll (3) ecthIT (1) egyszeri kiadás (5) es-pecky (16) esu (1) farkas-transz (1) fischer-modell (8) fólió (1) framo (1) gabor (2) gőzmozdony (3) gützold (8) gysev (2) h0 (2) hädl (125) harrybarth (1) heki (1) heris (13) herpa (73) hétfői kép (698) hobbex (1) hobbytrain (7) honlap (13) hornby (24) hot news (185) igra (33) kalomodell (6) karácsony (5) karsei (33) katalógus (25) keskeny nyomköz (3) kiállítás (55) kifutó modell (14) kisszéria (9) kres (46) kühn (112) különkiadás (7) lemke (4) lenz (8) loco (17) lorenz (9) ls models (4) luetke (1) makett (1) marionzeller (1) matrica (2) máv (6) mehano (4) miniatur (8) minicar (1) modell (359) modelltec (3) modist (6) modmüller (4) modul (95) mtb (61) nagyvasút (7) noch (14) nohab (1) npe (2) nyereményjáték (2) paksinuti (2) papirbakter (1) peho (1) peresvet (4) piko (202) pmt (19) preiser (3) programajánló (49) psk (20) rakomány (5) revell (1) rietze (6) roco (88) rothe top technik (1) saxonia (1) schirmer (70) sdv (5) sikulove (4) sonjaplastic (1) sudexpress (1) szolgálati közlemény (4) temofeszt 2014 (3) terepasztal (12) tillig (641) tillig club (45) tillig h0 (8) tomix (3) történelem (11) trainomatic (3) tt-modell (3) tte (1) uhlenbrock (3) újdonság (526) újság (9) v&v (13) vasuttmodell (211) veit (1) vélemény (46) voigtländer (2) vulcanmodell (2) wiemo (10) zeuke (2) zimo (2)

Figyelem!

vasuTTmodell weboldalon és blogon szereplő képek és egyéb tartalmak a vasuTTmodell Kft. saját tulajdonát képezik (kivétel, ami ettől eltérő megjelölést tartalmaz), azok bármilyen felhasználása (részben vagy egészben), különösen egyéb helyeken történő publikálása, csak erre vonatkozó kifejezett írásos engedélyünkkel lehetséges!

Megtalálhatsz a Facebookon is bennünket!

Tillig TT 2010/2011 nagy katalógus

2010.10.06. 09:03 HOttó

Már nagyon vártam, hogy a kezembe foghassam az új katalógust, ennél nagyobb volt a csalódás amikor átlapoztam. Persze kötelező darab minden TT-snek, de a korábbi katalógusok nekem sokkal jobban tetszettek - pedig elsőre remek újításoknak tűntek a változások.

Azt már megjelenéskor lehetett tudni, hogy ezúttal álló kialakítású lesz, a korábban megszokott fekvőtől eltérően. Tulajdonképpen ez tényleg jó ötlet volt, sokkal jobban olvasható. A tartalom pedig, hát hogy is mondjam, válságot idéző. Nem sok újdonságot fedeztem fel benne, legalábbis olyat, amiről eddig nem tudtam, hogy érkezik majd Sebnitzből. Ja, van még egy piros pont, történetesen nekem tetszik, hogy nagyobbak a modell fotók mint korábban, azután sorolhatom a fekete pontot érő dolgokat.

Elsőre jó ötletnek tűnt, hogy korszak és vasúttársaság szerint csoportosították a modelleket, de utóbb rádöbbentem, hogy így nem is olyan egyszerű megtalálni egy-egy keresett modellt. Korábban ha kerestem egy dízelgépet, tudtam, hogy a gőzösök és a villanyok között helyezkedik el. Egy kupacban volt az összes azonos típusú gép, így könnyen megtaláltam őket, össze tudtam hasonlítani. Most kell ismerni a korszakot és a vasúttársaságot, hogy megtaláljam. Ez pedig tovább tart. Persze aki célirányosan gyűjt, mondjuk csak a DRG érdekli, annak nem kell többet, csak 5 oldalt átnéznie :) Igaz ebből egy oldalt elfoglalnak az évek óta kapható Karwendel expressz kocsik (mozdony persze nincs hozzá).

A válság (de utálom ezt a szót) miatt lehet, de mintha kevesebb modell lenne a katalógusban. Sőt, a szürke hátterek  miatt olyan szomorkásabb is az egész hangulata. Az pedig, hogy rengeteg kifutó modell van (tessék figyelni az 'A' betűt a cikkszámok mögött!!), sőt olyan, amit már most sem nagyon lehet kapni szintén szomorú, ettől még kevesebbnek hat a modellkínálat.

Az, hogy mindösszesen 2 magyar vonatkozású modell van, egy évek óta forgalmazott Eas (US Steel Kosice) és az idei MÁV-Startos halbi, nagyon szomorú.

Na de nézzük ami jó! Ami nekem leginkább tetszett, hogy van már (lesz majd) Bpmz 2. osztályú személykocsi, igaz először DB EPIV kiadásban (16500), bízom benne, hogy később lesz belőle ÖBB-s is.

DB Bpmz személykocsi (16500 cikkszám) - bár még csak rajz, de lesz...

Év elején még csak rajz szerepelt az újdonság lapban a BR23-ról (02100) most már modell fotót találunk a DR EPIII-as gőzösről. Látható egy BR84 is ebből a korszakból (02190), itt ő a rajzos szereplő, lesz még egy év mire megláthatjuk a modellt. Idén év végére ígéri a gyár a V36 felújított változatát (04630) - régóta tervben van ez is, sőt lesz hamarosan DB is (04631).

DR V36 dízel (04630 cikkszám) - alakul...

Végre modell fotót (Handmuster) láthatunk a korábban bemutatott vasútikocsi fotó helyett a DR EPIV-es Facs zúzalékszállítóról (15370) és a DB EPV-ös változatról (15371). Szépek lettek/lesznek.

DR Facs zúzalékszállító (15370 cikkszám) - Handmuster (ez is)

Az őszi újdonságlap hátulján van egy rövidke lista azon modellekről, amiket változatlan formában, de más pályaszámon adnak ki. Nagyon jó ötletnek tartom,de ebben a könyvben nem találtam ezt vagy hasonló táblázatot.

Kicsit bénának tartom, hogy a 11. oldalon elmagyarázzák hogy a TT az arany középút az N és a H0 között - ez nekem úgy hat akárhol, akárhányszor olvasom, mint valami könyörgés, hogy "emberek vegyétek már észre, csak 60% helyigényünk van egy H0-hoz képest". Másik bénaság a szerelvények összeállítási ötleteinek a bemutatása. Eddig árnyképek (rajzok) mutatták az ötleteket, most fotómontázzsal próbálják illusztrálni, ami igencsak bénára sikerült (Photoshop használat - fekete pont).

Itt tartok az élmény feldolgozásában, rengeteg oldalon taglalja a gyár a digitális és analóg kiegészítőket és a vágányokat, sőt tippek-trükkök rovat is van - na még egy piros pont a végére.

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény újság

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttmodell.blog.hu/api/trackback/id/tr102340902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása