Nem újdonság ez a szett, de van apropója. Sebnitzből most akciós áron szerezhető be, alig többért mint egy új mozdony - például egy idei kiadású BR103, ami ráadásul része is a doboznak.
Kattints a képre a galériához
A szett exclusive-ként van megjelölve a dobozon. Valóban igen szépre sikeredett portéka, kezdve a retró hangulatú dobozzal, de a lényeg mégiscsak a doboz tartalma. A BR103 villanygép mellett 2db Avmz személykocsi található a szivacságyban, valamint egy Lufthansa repülőgép, a Herpától. Igaz ez utóbbi 1:500 méretarányú, de ettől ez még érdekesség. :)
A szett mozdonya pont olyan gyönyörű, mint a Tillig többi BR103-asa. Precízen kidolgozott részletek, gyönyörű festés, felszerelhető tartozékok garmadája jellemzi - megjegyzendő, a produktum nem jött volna létre, ha nincs a Beckmann. Az Avmz kocsik 2009-es újdonságok, DB, ÖBB és NS festési variációkban láthattuk már őket. Az utóbbi évek egyik legszebb személykocsija ez, a kidolgozottság részletessége H0-ban is megállná a helyét. Ahogy a mozdony, úgy ez a vagon is koprodukció eredménye, ennek elkövetésében a Modist volt a tettestárs.
Akinek pedig kevés a 2 személykocsi egy ilyen szerelvényben, az megveheti a TT-Modell (TT-Krüger) 7631-es cikkszámú nagytermes kocsiját. Sőt, a használt piacokon a 7630-as cikkszámú fülkés kocsit beszerezve már tekintélyes szerelvény állítható össze.
Pár szó essék a Lufthansa Airport Express szolgáltatásról. 1982 és 1993 között közlekedtette a Lufthansa és a DB az Airport Express vonatokat. A vonatok közlekedtek motorvonat (BR403 típus) és mozdonnyal (BR103 és BR110) vont szerelvény formájában is. Kényelmes és gyors kapcsolat volt ez a düsseldorfi és frankfurti repülőterek között, a kölni és bonni pályaudvarok érintésével a Rajna völgyében. A vonat Lufthansa járatszámot kapott és a repüléshez hasonló kényelemben, stewardessek által felszolgált ételek és italok fogyasztása közben, mintegy 200km/óra sebességgel száguldott a síneken. 1993 után a DB és a Lufthansa AIRail néven indított új, hasonló színvonalú járatokat.