Kezdetben vala az IFA és a ronda Tátra. Ezekkel kellett beérje a TT-s vasútmodellező. Az IFA variácók megszámlálhatatlanok, mai napig ontja magából őket a sok kis német gyártó.
De hol vannak a többi keleti járművek? A volt szocialista országokban mindenhol megfordultak az URAL, Kamaz, MAZ, ZIL teherautók, ha másként nem hát az ideiglenes ott tartózkodó szovjet haderők állományaként. Mostanra viszont megérkeztek a TT-sekhez is ezek az erőgépek.
RK-modellbau - a MAZ több fajtáját is gyártja, billencs és platós kivitelben, többféle színben. Szépre sikeredett gépek, a kerekeik forognak, a billencsek platója dönthető.
Kiev modell - kis szériás gyártó, leginkább H0-ban dolgoznak, de van a palettájukon pár TT-s teherautó is, számtalan variációban ami a színek és a felépítmény variálásában merül ki. Nagyon érdekes technológiát használnak, a fekete alkatrészek egy oldala csillogó síma felületű, mintha plexi lenne, a másik oldaluk viszont öntvényre hasonlít. Talán valamiféle maratással csinálják. A lényeg, hogy gyönyörűek az URAL-ok, ZIL-ek és Kamazok amik kikerülnek a kezeik közül.
AP Modely - Ales Pavlas kis cseh cége sem maradhat ki a felsorolásból, aki főleg cseh maketteket gyárt 1:120-ban. Tátra, Praga teherautók és UAZ katonai terepjárók kerülnek ki a kezei közül. Műgyantával dolgozik, az autók fülkéje egy tömör átlátszó műgyanta, a kerekek egybe vannak öntve legtöbb termékénél az alvázzal. Nagyon precíz, pontos gyanta öntéssel dolgozik, remekművek kerülnek ki a kezei közül.
ZIL-ből egy másik gyártó is készít több variációt. A nevüket sajnos nem sikerült megtudni, pedig már közel 100db autójuk megfordult a kezeink között. Mindenféle jelzés nélküli dobozkában érkeznek a gumi kerekű ZIL-ek, számtalan szín és felépítmény variációban. Billencs, két féle nyitott platós, lakóautó, gázszállító, zárt platós változatban fordulnak elő. Talán ezek a legszebb teherautó modellek amik beszerezhetők TT-ben.